مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-26سياسي

بر اساس قانون جدید انتخابات، علت رد صلاحیت به داوطلب اعلام می شود


عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت هر کدام از داوطلبان، می تواند علت تصمیم خود در مورد چرایی رد صلاحیت وی را به خودش اعلام کند.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت هر کدام از داوطلبان، می تواند علت تصمیم خود در مورد چرایی رد صلاحیت وی را به خودش اعلام کند.

احسان ارکانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برخی از تغییراتی که امسال به موجب قانون جدید در انتخابات ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مفاد این قانون، پیش ثبت نام داوطلبان است که از 16 مرداد آغاز می شود و تمام کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات دارند، از این تاریخ باید مدارک اولیه خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: سپس از سوابق و مدارک داوطلبین استعلام می شود و در پاییز هم شرایط اختصاصی داوطلبان تایید شده، مورد بررسی قرار می گیرد.

در واقع اکنون شورای نگهبان زمان بیشتری در اختیار دارد تا بتواند صلاحیت های عمومی مانند، تحصیلات، سن، تابعیت و.

را بررسی کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس افزود: همچنین در قانون جدید انتخابات تصریح شده است که اگر پس از اعلام نتایج انتخابات تا هنگام ورود منتخبین به مجلس که یک بازه حدودا س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر اساس قانون جدید انتخابات، علت رد صلاحیت به داوطلب اعلام می شود

بر اساس قانون جدید انتخابات، علت رد صلاحیت به داوطلب اعلام می شود