مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-11بين الملل

تله اقتصادی نتانیاهو برای عربستان در مسیر عادی سازی


نتانیاهو بعد از شکست در مسیر گسترش توافق های عادی سازی با کشورهای عربی این بار قصد دارد از یک تله اقتصادی برای کشاندن عربستان به قطار سازش استفاده کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: درحالی که بحث عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی و گمانه زنی ها در این زمینه تبدیل به یکی از سوژه های اصلی رسانه ها طی چند هفته گذشته شده، اما منابع و محافل عبری هنوز از موانع و چالش هایی صحبت می کنند که به روند توافق سازش ریاض و تل آویو آسیب می زند.

شروطی که عربستان به این منظور مطرح کرده از جمله دستیابی به فناوری هسته ای یکی از عواملی است که ذهن اسراییلی ها را به خود مشغول و آنها را نگران کرده است.

در همین چارچوب کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در بازاریابی برای گسترش توافق های سازش از خلال دیپلماسی شکست خورد، با اطلاع از علاقه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به پروژه های اقتصادی بین المللی، قصد دارد برای کشاندن عربستان به معاملات عادی سازی، یک تله اقتصادی برای این کشور بگذارد.

به همین منظور نتانیاهو در نشست هفته قبل کابینه خود از آغاز اجرای پروژه جدید راه آهن خبر داد که می تواند فلسطین اشغالی را به کشورهای حوزه خلیج فارس پیوند دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تله اقتصادی نتانیاهو برای عربستان در مسیر عادی سازی

تله اقتصادی نتانیاهو برای عربستان در مسیر عادی سازی