مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-05اقتصادي

یک اقدام جدید زیست محیطی و کاهش آلاینده های فضای سبز در شرکت نفت گچساران


مسئول فنی کلینیک تخصصی گیاه پزشکی اداره فضای سبز شرکت نفت گچساران گفت: رویکردی نوین در اقدامات زیست محیطی و کاهش آلاینده های فضای سبز برای نخستین بار در شرکت نفت گچساران صورت گرفته است.

- حسین مرادیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران در خصوص روش نوین مبارزه با شپشک های آردآلود توسط اداره فضای سبز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: انواع مختلفی از درختان و درختچه های زینتی مورد استفاده در فضای سبز و منازل مسکونی میزبان گونه های مختلفی از شپشک های آرد آلود هستند.

وی افزود: شپشک های آرد آلود با تغذیه از شیر گیاه علاوه بر ضعف و کاهش رشد میزبان های خود، زیبایی و طراوت گیاهان را تحت تاثیر قرار می دهند.

مرادیان با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی در دفع آفات اثرات زیان آوری به همراه دارد، گفت: به همین دلیل روش های غیر شیمیایی مبارزه با آفات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 مسئول فنی کلینیک تخصصی گیاه پزشکی اداره فضای سبز شرکت نفت گچساران تصریح کرد: از مضرات استفاده از سموم شیمیایی می توان به خطرآفرین بودن آن در سلامت افراد اشاره کرد.

مرادیان ادامه داد: شپشک های آرد آلود از ویژگی های مورفولوژیکی و رفتاری خاصی برخوردار هستند که این امر سبب بی تاثیر بودن آفت کش های شیمیایی علیه آنها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک اقدام جدید زیست محیطی و کاهش آلاینده های فضای سبز در شرکت نفت گچساران

یک اقدام جدید زیست محیطی و کاهش آلاینده های فضای سبز در شرکت نفت گچساران