مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:002023-07-24سياسي

روز ششم محرم؛ شهادت، احلی من العسل


بارها گفته شده که امام حسین(ع) از حضرت قاسم بن الحسن(ع) پرسیدند کشته شدن در این راه برای تو چگونه است؟ حضرت پاسخ دادند احلی من العسل ؛ - ایسنا/قم یک کارشناس مسائل دینی گفت: بارها گفته شده که امام حسین(ع) از حضرت قاسم بن الحسن(ع) پرسیدند کشته شدن در این راه برای تو چگونه است؟ حضرت پاسخ دادند "احلی من العسل"؛ شیرین تر از عسل.

حجت الاسلام و المسلمین کریم مومنی، کارشناس دینی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با روایت تاریخی روز ششم محرم، عنوان کرد: در روز ششم محرم الحرام حبیب بن مظاهر اسدی با اذن امام حسین (ع) برای آوردن یاور و کمک به قبیله بنی اسد رفت، اسدیان پذیرفتند و حرکت کردند، ولی جاسوسان عبیدالله به عمر سعد خبر دادند و او عده ای را فرستاد تا مانع آن ها شوند؛ لذا درگیری رخ داد که در این میان جمعی از بنی اسد شهید شدند و برخی هم خودشان را به امام حسین (ع) رسانند.

وی ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت در این حادثه تاریخی این است که کسانی که حول محور حادثه ی عاشورا به شهادت رسیدند فقط 72 نیستند بلکه یک تعداد قابل توجهی در طول سفر امام حسین (ع) به سمت کوفه کشته می شوند و حادثه ی قبیله بنی اسد از آن جمله است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز ششم محرم؛ شهادت، احلی من العسل

روز ششم محرم؛ شهادت، احلی من العسل