مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 07:452023-08-09بين الملل

هیروشیما، ناکازاکی و اینک اوکراین؛چرا آمریکا برای جهان تهدید است؟


بمباران ناگازاکی و هیروشیما به عنوان تنها بمباران اتمی تاریخ، آمریکا را رسوا ساخته است؛ کشوری با 750 پایگاه نظامی و 336 آزمایشگاه بیولوژیک که نامتعارف ترین تسلیحاتش در اوکراین آزمایش می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: 78 سال پیش در چنین روزی (9 آگوست 1945) بزرگترین جنایت جنگی تاریخی از سوی آمریکا رقم خورد و با فرود آمدن بمب اتم با نام مرد چاق بر سر شهروندان ناگازاکی، این شهر با خاک یکسان شد.

سه روز قبل از آن (6 آگوست) نیز هیروشیما با بمب اتم پسر کوچک نابود شده بود که در مجموع بیش از 100 هزار نفر مستقیماً قربانی شدند و حدود 120 هزار نفر هم متعاقباً به خاطر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

متأسفانه مجامع بین المللی تحت سیطره و نفوذ آمریکا در این باره سکوت کرده اند و طی نزدیک به هشت دهه گذشته نیز هیچ گاه دولت آمریکا بابت ارتکاب بزرگ ترین جنایت جنگی و کشتار جمعی در جریان جنگ جهانی دوم عذرخواهی نکرده است.

طنز تلخ ماجرا اما تداوم این روند از سوی آمریکای متجاوز است؛ کشوری که به جز 16 سال، 231 سال دیگر از عمر 247 ساله خود را درگیر جنگ های مستقیم و نیابتی خارج از خانه بوده است.

از استقرار 750 پایگاه نظامی تا ایجاد 336 آزمایشگاه بیولوژیک بمباران اتمی ژاپن نه تنها مقامات آمریکا را پشیمان نساخته بلکه بستر را برای اشغال نظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیروشیما، ناکازاکی و اینک اوکراین؛چرا آمریکا برای جهان تهدید است؟

هیروشیما، ناکازاکی و اینک اوکراین؛چرا آمریکا برای جهان تهدید است؟