مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-21فرهنگي

مساجد معرف هویت فرهنگی مناطق/ تلفیق رنگ و هنر در میان رواق ها


مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در جوامع اسلامی،گفت:مساجد هویت فرهنگ مناطق بوده و تاریخ کشورها سهیم هستند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مسجد از صدر اسلام جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان پیدا کرد و علاوه بر آنکه مکانی برای عبادت محسوب می شد، کم کم به محلی برای تحصیل و تدریس علوم دینی، شور و مشورت و مکانی برای حل مشکلات نیز بود.

مساجد در هر شهر و دیاری دارای ویژگی های خاصی است که نشان دهنده نوع معماری، اقلیم و فرهنگ مردمان آن دیار است، در میان آثار تاریخی کشورمان هم مساجد زیادی دیده می شود که دارای جایگاه ویژه است.

برخی از آن ها از گذشته های دور باقی مانده، برخی در دل سنگ ها و صخره ها ساخته شده و برخی دارای رنگ ها و تصاویر اسلیمی است.

هنرهای مردمان هر دیار را می توان در مساجد آن دیار هم یافت، سیستان و بلوچستان هم اگرچه در اقلیم گرم و خشک واقع شده، اما مساجد آن دارای رنگ های زیبایی است و نشان می دهد مردم این دیار زیبایی را در مساجد می بینند.

شمال تا جنوب این خطه پهناور، مساجد زیادی وجود دارد که برخی از آن ها گونه شناسی ویژه ای دارند و معماری اصیل اسلامی را با فرهنگ و اقلیم جنوب شرق کشور تلفیق می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد معرف هویت فرهنگی مناطق/ تلفیق رنگ و هنر در میان رواق ها

مساجد معرف هویت فرهنگی مناطق/ تلفیق رنگ و هنر در میان رواق ها