مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-21سياسي

امکان معلم شدن در چهل سالگی هم فراهم شد


وی 20 تا30سالگی را بهترین بازه سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان می داند و می گوید: واضح است معلم میانسال بسیار توانمندتر از معلم جوان است و فردی که در 20 تا 30 سالگی دانشجومعلم می شود در نهایت در 50 -60 سالگی به سن بازنشستگی می رسد.

- یعنی پیش از اینکه بازدهی اش کم شود بازنشسته می شود.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری چندی پیش رأیی صادر کرد که به موجب آن از این پس، شرط سنی 24سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باطل می شود و افراد می توانند با داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 40سال در این دانشگاه پذیرش شوند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه قدس، در واقع با رأی صادر شده که از کنکور سراسری 1402 لازم الاجراست، نه تنها تلاش های اخیر شورای عالی آموزش و پرورش که می خواست سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را از 24 سال به 22 سال کاهش دهد به نتیجه نمی رسد بلکه زمینه ورود افراد با سنین بالاتر به دانشگاه یاد شده و نظام تعلیم و تربیت کشور هم فراهم می شود.

با این همه، پرسش این است برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و جذب در نظام تعلیم و تربیت چه سنی مناسب تر است و مهم تر اینکه رأی صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری چه آثاری در پی خواهد داشت؟  نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس قانون ویژه خود جذب نیرو کند محمد باقر امیری، کارشناس حوزه آموزشی در پاسخ به قدس می گوید: آموزش و پرورش به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان معلم شدن در چهل سالگی هم فراهم شد

امکان معلم شدن در چهل سالگی هم فراهم شد