مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-07فرهنگي

وقتی سینمای ایران برای تمام دنیا حیرت انگیز شد


««خانه دوست کجاست» شبیه هیچ فیلم دیگری در هیچ کجای دنیا نیست! سینمای ایران توانست در سال هایی که سینمای دنیا در انحصار جدی سینمای آمریکا و در درجه بعد اروپا بود، - زنده یاد ایرج تقی پور می گفت: خانه دوست کجاست شبیه هیچ فیلم دیگری در هیچ کجای دنیا نیست! سینمای ایران توانست در سال هایی که سینمای دنیا در انحصار جدی سینمای آمریکا و در درجه بعد اروپا بود، بدرخشد.

در چنین موقعیتی سینمای ایران شکل دیگری از روایت را در دنیا مطرح می کند و این برای خود ما و برای تمام دنیا حیرت انگیز است! ایرج تقی پور تهیه کننده سینما و پژوهشگر که 29 تیر ماه از دنیا رفت، در گفتگوی مبسوطی که در کتاب سینمای دهه شصت،در گفتگو با مدیران سینمایی با محمد علی حیدری داشته است، بصورت مبسوط درباره سینما و نحوه ورودش به آن صحبت کرده است که به بهانه درگذشت او بخشی از آن بازنشر می شود.

او در مقطعی، قائم مقام بخش بین المللی بنیاد سینمایی فارابی بود و در ادامه این گفتگوی مبسوط را می خوانیم: * نحوه ورود شما به عرصه سینما چگونه بود؟ - سال 1337 در تهران متولد شدم.

در دوران نوجوانی علاقه زیادی به عکاسی داشتم و به دلیل کنجکاوی زیاد برای عکاسی و ظهور و چاپ آن در منزل، همیشه خانواده را به دردسر می انداختم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی سینمای ایران برای تمام دنیا حیرت انگیز شد

وقتی سینمای ایران برای تمام دنیا حیرت انگیز شد