مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-21اقتصادي

اجرای طرح «روستای نوفن»با هدف افزایش بهره وری در کردستان


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اجرای طرح «روستای نوفن» در کردستان با هدف ورود فناوری به کسب و کارهای روستایی می تواند به افزایش بهره وری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کرده و از مهاجرت جوانان به شهرها جلوگیری کند.

- فرزاد پیشکاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اجرای رویداد هم اندیشی روستای نوفن انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی و اهمیت آن در رونق اشتغال پایدار اظهار کرد: بخش مهمی از توسعه جوامع در روستاها شکل می گیرد و روستاها به نوعی از دروازه های اصلی توسعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در روستاها می تواند عاملی برای توسعه، اشتغال پایدار، مهاجرت معکوس و استفاده بهینه از محصولات کشاورزی باشد ایجاد بسترهای لازم در این حوزه امری ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تشکیل تعاونی های دانش بنیان در روستاها می تواند ضمن کوتاه کردن دست دلالان، بسترساز توسعه صادرات محصول و ارزآوری به کشور باشد.

پیشکاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری از مهمترین اولویت ها و دغدغه های دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان آماده پشتیبانی از سرمایه گذاران، تعاونی های دانش بنیان و طرح های اشتغالزا در استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «روستای نوفن»با هدف افزایش بهره وری در کردستان

اجرای طرح «روستای نوفن»با هدف افزایش بهره وری در کردستان