مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:002023-07-31سياسي

گروه های مسلح کُرد اقلیم شمال عراق محدودتر می شوند


با توجه به فشارهای دیپلماتیک ایران در قالب توافقنامه امنیتی میان تهران و بغداد و البته اراده دولت عراق، گروه های مسلح کُرد حاضر در خاک اقلیم شمال محدودتر خواهند شد.

- احمد بخشایش اردستانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر در خصوص هشدار جدی اخیر سرلشکر باقری به طرف عراقی در مورد خلع سلاح یا اخراج گروه های مسلح کردی مستقر در شمال اقلیم عراق مبتنی بر توافقنامه امنیتی میان دو کشور، اظهار داشت: مسئولین منطقه اقلیم شمال عراق خواهان عمل به مفاد توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق هستند، اما توان اجرای آن را ندارند.

وی با بیان اینکه 4 کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق دارای قومیت کرُدی هستند و برخی از این افراد در این 4 کشور خواستار جدایی طلبی و تشکیل یک کردستان واحد در منطقه هستند، گفت: زمانی که رژیم صدام در عراق سقوط کرد، کُردهای آن کشور از فرصت استفاده کردند و منطقه ای خودمختار را در شمال آن کشور به وجود آوردند که همین موجب برانگیختگی کُردهای 3 کشور دیگر شد.

بخشایش تصریح کرد: البته دولت های ایران، سوریه و ترکیه مخالف استقلال طلبی و جدایی آنها و خواهان حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی خود هستند.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی گروه های کُرد ضد انقلاب ایران تصور می کنند که حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه های مسلح کُرد اقلیم شمال عراق محدودتر می شوند

گروه های مسلح کُرد اقلیم شمال عراق محدودتر می شوند