مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-20اقتصادي

مینی فرز چیست و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟


مینی فرزها نمونه ضعیف تری از فرزهای آهنگری یا فرزهای سنگبری هستند که به شکل اختصاصی برای انجام عملیات ساب یا برش های جزیی در امور خانگی و مشاغل سیار مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچک تر از قدرت مانور و آزادی عمل بیشتری برخوردارند.

- اجزای اصلی مینی فرز از نظر ساختمان و طراحی، تفاوتی میان فرزهای صنعتی و مینی فرزها وجود ندارد و در ساختار آنها از یک موتور الکتریکی برای ایجاد حرکت چرخشی و یک گیربکس برای انتقال و ایجاد یک شیفت 90درجه ای استفاده می شود که این حرکت توسط شفت به صفحه بُرش منتقل می گردد.

از دیگر اجزای مینی فرزها می توان به کلید On/Off، دسته کمکی، محافظ صفحه بُرش، قفل اسپیندل، ضامن قفل صفحه و پوسته آلومینیومی گیربکس اشاره کرد.

  تفاوت مینی فرز با فرز صنعتی در چیست؟ معمولا مینی فرزها دارای سرعت بیشتر و قدرت کمتری هستند و بیشتر برای فعالیت های سبک ساب زنی و بُرش های کوتاه مدت کاربرد دارند اما فرزهای صنعتی در نقطه مقابل آنها قرار می گیرند و با ارائه قدرت بیشتر و سرعت چرخش کمتر به عنوان یک ابزار ایده آل برای انجام بُرش های طولانی در محیطهای کارگاهی و صنعتی محسوب می شوند.

وزن کمتر، ابعاد فیزیکی کوچک تر، موتور ضعیف تر، قطر صفحه کمتر و قیمت پایین تر از دیگر ویژگی های خاص مینی فرزها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مینی فرز چیست و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مینی فرز چیست و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟