مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 15:052023-08-17بين الملل

بوسیدن خاک وطن به وقت آزادی


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفرببرانوند؛ صادق رباطی که 63 سال سن دارد سال 59 و در بحبوحه آغاز جنگ به اسارت عراقی ها در می آید و سال 69 آزاد می شود.

وقتی صحبت اسرا را می شنوی و آنها از شکنجه ها و سختی های اسارت می گویند، دلت می شکند و با خودت می گویی: کاش مسوولان بدانند برای تکیه دادن بر این صندلی ها چه خون هایی ریخته شده و چه جوانانی که جسم و روحشان را فدای این کشور کرده اند.

او می گوید: پس از اینکه به وطن برگشتیم تا مدت ها شب ها از خواب می پریدیم، فکر می کردیم در آسایشگاه هستیم و بعثی ها با کابل بالای سرمان ایستاده اند.

به بهانه 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به کشور با این آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

  شما داوطلبانه به جبهه رفتید؟ قبل از انقلاب در ژاندارمری خدمت می کردم با پیروزی انقلاب هم کارم را ادامه دادم، در گردان ضربت بهبهان خدمت می کردم تا اینکه سال 59 حدود 6 ماه قبل از شروع جنگ به من ماموریت دادند که در پاسگاه شلمچه خدمت کنم.

در این مدت بارها و بارها شاهد جنگ زرگری بعثی ها بودیم اما جنگ هنوز به شکل رسمی آغاز نشده بود.

خیلی دلم می خواهد این خاطره را تعریف کنم، یک ناو جنگی قبل از جنگ در خرمشهر بود که گهگاهی حملاتی را انجام می داد، من و دو نفر دیگر تصمیم گرفتیم ناو را نابود کنیم، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوسیدن خاک وطن به وقت آزادی

بوسیدن خاک وطن به وقت آزادی