مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 18:562023-08-17فرهنگي

ضرغامی: بازار صادرات عبای نایین را فراهم می کنیم


سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین، با اشاره به اینکه شهرستان نایین یک مجموعه بسیار غنی در حوزه میراث فرهنگی بوده و بناهای تاریخی متعدد از دوران تمدن باستان، پارت ها، ساسانی و قاجار را دارد، اظهار کرد: این شهرستان بافت تاریخی بسیار ارزشمندی دارد و هر گوشه آن مجموعه ای از معماری کهن و با هویت کشور ما است.

وی افزود: مسجد جامع نایین با 1200 سال قدمت جزء اولین مساجدی است که در ابتدای دوره اسلامی بنا شده و با گچ بری ها، تزیینات، منبت کاری ها و منبر استثنایی و بی نظیر دنیا که کار مهندسی بسیار بالایی بوده، اکنون به لحاظ استحکام و معماری فوق العاده است و مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد.

ضرغامی تصریح کرد: نایین مجموعه ای از یک ایران است که همه چیز در آن دیده می شود از آب انبارها و بادگیرها گرفته تا جاذبه های گردشگری ارزشمند و محلات تاریخی خصوصاً محله محمدیه که واقعاً جایگاه ویژه ای دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: نایین مقصد گردشگری کاملی است و در شرق اصفهان برای ما اولویت دارد که بر این اساس برنامه ریزی سفر را انجام داده ایم ولی باید گفت که این شهر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دچار عقب ماندگی شده چون به هر کجا مراجعه کردیم به دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرغامی: بازار صادرات عبای نایین را فراهم می کنیم

ضرغامی: بازار صادرات عبای نایین را فراهم می کنیم