مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 17:282023-08-13دانش

تلاش بعضی جریانات برای جدایی دین و علم


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها باید رصد شده و دین داری آن ها محرز شود، گفت: امروز بعضی جریانات در عرصه های علمی در تلاشند تا بگویند علم و دین ارتباطی با هم ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دین و علم در طول تاریخ اسلام توأمان با یکدیگر نقش تاثیرگذاری در جوامع اسلامی داشته اند، اظهار کرد: هرجا که دین بوده، علم نیز وجود دارد و این 2 از هم جدا نیستند.

  وی با بیان اینکه با تحولاتی که در جوامع سلطه به وجود آمد، علم را توأمان با دین ندیدند، گفت: یکی از نقشه های شوم استکبار و قدرت های سلطه، جدا کردن علم از دین بوده است.

  نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشمندان واقعی همواره موحد بوده اند، افزود: امروز هم کسانی که دارای اندیشه های بکر و نخبه هستند، دین دار هستند و اکثر مخترعان دنیای بشر در قبل و بعد از اسلام، انسان هایی دین دار بودند.

  فلاحتی با اشاره به اینکه بسیاری از نوآوری ها توسط مسلمانان ارائه شده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر تمدن سازی اسلامی است و برای تحقق تمدن اسلامی نیز بایستی این توأمانی علم و دین در کنار یکدیگر در میدان عمل به منصه ظهور برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش بعضی جریانات برای جدایی دین و علم

تلاش بعضی جریانات برای جدایی دین و علم