مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 00:202023-07-27اقتصادي

امکان تولید غذای فضانوردان در بوشهر و چالش عدم دسترسی به صنایع بالادستی


مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری بوشهر از جلبک اسپیرولینا با عنوان غذای فراسومندی یاد کرد که در جیره غذایی فضانوردان وارد شده است و گفت: - مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری بوشهر از جلبک اسپیرولینا با عنوان غذای فراسومندی یاد کرد که در جیره غذایی فضانوردان وارد شده است و گفت: در استان بوشهر پتانسیل این جلبک وجود دارد و چند شرکت در زمینه پرورش این جلبک وارد شده اند و در حالی که کشت آن موجب محرومیت زدایی از روستاهای دارای آب شور این استان می شود، ولی تولیدکنندگان با عدم دسترسی به صنایع تبدیلی و بالادستی آن مواجه هستند.

محمد محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چالش های توسعه فناوری در کشور، افزود: آغاز به کار مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در امریکا بوده و به تدریج به سایر کشورهای دنیا تسری یافت و از حدود 25 سال قبل به ایران وارد شد.

این مراکز پرچمداران فناوری کشورها هستند؛ از این رو هر چه این مراکز قوی تر شوند، تاثیر بسزایی در افزایش سرعت توسعه فناوری دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ساختار صنعت ما یک ساختار وابسته دارد و برای کم کردن این وابستگی لازم است زیر ساخت های لازم برای پیشرفت پارک های فناوری و مراکز رشد فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تولید غذای فضانوردان در بوشهر و چالش عدم دسترسی به صنایع بالادستی

امکان تولید غذای فضانوردان در بوشهر و چالش عدم دسترسی به صنایع بالادستی