مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 16:552023-07-31فرهنگي

سوگواره تعزیه طاقانک از 10 مرداد آغاز می شود


مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه طاقانک از دهم مرداد در این شهر آغاز می شود، گفت: 11 گروه تعزیه خوان استانی در این سوگواره به روایتگری می پردازند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرحم شایان گفت: در سوگواره تعزیه طاقانک جمعی از منتخبین تعزیه خوان استان به مدت پنج شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در 2 منطقه از این شهر، نسخ عاشورایی و غریب را بازخوانی و اجرا می کنند.

مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نُسخی که در این سوگواره اجرا می شود، افزود: هر گروه، سه نسخه پیشنهادی را به دبیرخانه ارائه خواهد کرد تا بنا به نظر داوران یکی از سه نسخه برای اجرا در نظر گرفته شود که تلاش خواهد شد نسخ متفاوتی در این سوگواره، روایت شود.

شایان با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه طاقانک مقدمه ای بر آماده سازی گروه های تعزیه برای شرکت در سوگواره استانی در پایان ماه صفر است، ادامه داد: توجه به هنر تعزیه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در استمرار باورهای آیینی و آداب مذهبی و ارتقای این هنر معنوی در استان از اهدافی است که در برگزاری سوگواره های تعزیه دنبال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره تعزیه طاقانک از 10 مرداد آغاز می شود

سوگواره تعزیه طاقانک از 10 مرداد آغاز می شود