مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-21سياسي

چگونه می توان مسجدی پر از نوجوانان و جوانان داشت؟


مهم ترین عامل در زمینه، هویت دهی به نوجوانان و جوانان و سپردن مسئولیت های اجتماعی و فراهم کردن فرصتی برای شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی های به آنهاست.

- ، مسجد را پایگاه توحید و پایگاه خودسازی و انسان سازی دانست و اظهار داشت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و برای اینکه بتوانیم کارکرد تربیتی مسجد را پررنگ تر کنیم و مسجد بتواند به کارکرد تربیتی خود جامه عمل بپوشاند و نقش تربیتی مسجد پر رنگ شود، باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مکان باید بیشتر کنیم و امکان تردد، حضور، تنفس و رفت وآمد این قشر را به مسجد فراهم کنیم.

وی در ادامه به عوامل گسترش حضور نوجوانان و جوانان در مسجد پرداخت و افزود: از جمله زمینه هایی که سبب گسترش حضور و تردد و رفت وآمد فرزندان به مسجد می شود، والدین هستند؛ والدین باید وقتی به مسجد می روند دست بچه ها را بگیرند و در برنامه ها شرکت کرده و خانوادگی حضور پیدا کنند.

قائم مقام بنیاد هدایت ادامه داد: خداوند متعال در آیه 31 سوره اعراف تعبیر لطیفی دارد و می فرماید یَا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ؛ ای فرزندان آدم! زینت خود را در هنگام رفتن به هر مسجدی، با خود بردارید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان مسجدی پر از نوجوانان و جوانان داشت؟

چگونه می توان مسجدی پر از نوجوانان و جوانان داشت؟