مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-14اجتماعي

حوضه کرخه سومین سال خشکسالی پیاپی را سپری می کند


گرچه مسئولان از مدیریت بحران خشکسالی برای سومین سال پیاپی در پایین دست کرخه خبر می دهند، اما آسیب های بلندمدت این خشکسالی از جمله شوری نادیده می ماند.

- علاوه بر آب آشامیدنی و کشاورزی، هورالعظیم در پایین دست حوضه کرخه هم با چالش های زیادی مواجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نسبت به وضعیت کنونی هورالعظیم هشدار می دهد و به همشهری می گوید: مشکل اساسی تامین حقابه هورالعظیم است که با توجه به گرمای بالا و تبخیر شدید آب، مخازن 5گانه تالاب به شدت تحت فشار هستند و به طور میانگین فقط حدود 40درصد آب دارند.

  داود میرشکار با ابراز نگرانی از خشک شدن تالاب و بروز مشکلاتی چون آتش سوزی و آسیب به آبزیان منطقه و همینطور خسارت به دامداران و کشاورزان حاشیه تالاب ادامه می دهد: یکی دیگر از نگرانی های ما آتش سوزی ها در سمت عراق تالاب هورالعظیم است.

نگرانیم آتش سوزی ها گسترش پیدا کند و آلودگی به آبادان و خرمشهر برسد و همچنین آتش به سمت ایرانی تالاب و نیزارها برسد و مشکلات ما دوچندان شود .

  او یکی از چالش های این منطقه را توسعه میدان های نفتی در تالاب هورالعظیم می داند و می افزاید: امیدواریم اساسنامه مدونی از وزارت نفت برای توسعه داشته باشیم و برنامه ریزی شود که اگر توسعه ای قرار است اتفاق بیفتد توسعه پایدار و طبق ضوابط محیط زیست باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوضه کرخه سومین سال خشکسالی پیاپی را سپری می کند

حوضه کرخه سومین سال خشکسالی پیاپی را سپری می کند