مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-17اقتصادي

بوم گردی در روستاهای البرز با هدف اشتغالزایی در استان توسعه می یابد


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه توسعه گردشگری زیست بوم محلی از ضروریات استان است، گفت: هر گونه توسعه بوم گردی باید بر اساس رعایت ملاحظات زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی انجام شود تا درآمد پایدار برای استان به همراه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در جلسه بوم گردی و صنایع دستی استان البرز که صبح امروز پنج شنبه 26 مرداد در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز با داشتن 50 روستا هدف گردشگری با بهره مندی از ظرفیت ها و شاخص های بالای گردشگری نیازمند توجه ویژه به بخش بوم گردی و صنایع دستی روستایی به منظور محرومیت زدایی و افزایش توان اقتصادی روستایی است.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه های بوم گردی در هر شهر، به حضور مسافران و قابلیت های هر شهر بستگی دارد و با توجه به قابلیت های البرز در حال حاضر هدف گردشگری حداقل 40 خانه بوم گردی در استان است.

  افضلی با بیان اینکه حضور گردشگران در روستاهای هدف گردشگری یک فرصت برای رونق اشتغال و اقتصاد روستاهاست و باید از این فرصت به شیوه درستی بهره برد، افزود: خانه های بوم گردی در 2 سال اخیر با هدف گردشگری سالم _سلامت محور منطبق به زیست بوم محلی ایجاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوم گردی در روستاهای البرز با هدف اشتغالزایی در استان توسعه می یابد

بوم گردی در روستاهای البرز با هدف اشتغالزایی در استان توسعه می یابد