مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 07:152023-08-20اجتماعي

کنگاور؛ شهر بناهای تاریخی پر رمز و راز


شهر کنگاور، به فاصله 94 کیلومتری از شرق مرکز استان کرمانشاه، با بناهای تاریخی پر رمز و رازش این روزها مهیای پذیرایی از زوار اربعین حسینی است.

- ایسنا/کرمانشاه شهر کنگاور، به فاصله 94 کیلومتری از شرق مرکز استان کرمانشاه، با بناهای تاریخی پر رمز و رازش این روزها مهیای پذیرایی از زوار اربعین حسینی است.

محمدجواد عظیمی رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کنگاور اولین شهری است که زائرین اربعین حسینی در بدو ورود به استان کرمانشاه وارد آن می شوند، اظهارکرد: یکی از شاخصه های مهمی که در این شهرستان وجود دارد، تاریخی بودن و قدمت بسیار بالای آن است.

وی افزود: معبد آناهیتا یکی از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است که هرچند تاکنون کاوش های باستان شناسی در آن صورت گرفته، اما رازهای سربه مهر بسیاری دارد.

رییس میراث فرهنگی شهرستان کنگاور ادامه داد: معبد آناهیتا دومین بنای سنگی در ایران است که روی تپه ای طبیعی به ارتفاع 32 متر واقع شده و باتوجه به گستردگی آن طی سالهای گذشته تنها بخش های محدودی از آن کاوش شده و هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه این بنا دقیقا متعلق به چه دوره است، بدست نیامده است.

وی در ادامه از گودین تپه به عنوان دیگر محوطه باستانی مهم این شهرستان نام برد وافزود: براساس کاوش های باستان ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگاور؛ شهر بناهای تاریخی پر رمز و راز

کنگاور؛ شهر بناهای تاریخی پر رمز و راز