مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 19:302023-08-05اقتصادي

توسعه آبخیزداری در بوشهر برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از طرح های آبخیزداری برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب و احیای آب های زیر زمینی استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالحسین گرشاسبی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردمی سازی حفاظت از خاک و آب یکی از برنامه های مهم است که در استان بوشهر با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به وسعت 838 هزار هکتاری حوضه آبخیز مُند واقع در استان بوشهر بیان کرد: حوضه بزرگ مُند چهار میلیون و 775 هزار هکتار وسعت دارد که چهار پنجم این وسعت در استان فارس و یک پنجم آن در استان بوشهر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تاکید کرد: این حوضه به عنوان حوضه آبخیز اولویت دار برای حل بحران ها در قالب مدیریت جامع حوضه های آبخیز در این استان انتخاب و سند راهبردی آن برای برنامه ریزی تهیه می شود.

وی افزود: حوضه مُند در استان بوشهر از 9 زیر حوضه مستقل در شهرستان های دشتستان، دشتی و جم شامل حوضه آبخیز دشت پلنگ، بوشکان، دهرود، جم، ریز، خورموج، باغان، چاهگاه و مُند تشکیل شده است.

ارائه سند راهبردی برای تمام حوضه ها مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: مطالعه و ارائه سند راهبردی برای تمام حوضه های زیرمجموعه حوضه سد مند باید انجام شود اما بر اساس بحرانی بودن حوضه ها اولویت بندی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آبخیزداری در بوشهر برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب

توسعه آبخیزداری در بوشهر برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب