مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 13:452023-07-28سياسي

نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است


امام جمعه تبریز با اشاره به تقارن اقامه نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا در ایام محرم امسال، گفت: نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به تقارن اقامه نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا در ایام محرم امسال، گفت: نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه نماز جمعه عاشورایی تبریز، اظهار کرد: در حدیث قدسی، خداوند متعال 10 مورد را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت ها بیان کرده که در بین آن ها دو مورد، نماز جمعه و عاشورا معرفی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در سال جدید قمری، دو عنوان نماز جمعه و عاشورا، تقارن زمانی پیدا کرده اند و توجه به این نکته و تلاقی دو ایام الله خالی از لطف نیست چرا که در روایات، هم روز جمعه و هم روز عاشورا از روزهایی معرفی شده که ظهور امام زمان(عج)، در آن روزها روی می دهد.

وی ادامه داد: تقارن زمانی این دو عامل برتری امت اسلام با ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران و روز نماز جمعه موهبت دیگری است.

امیدواریم از فضایل نماز جمعه که یک موهبت عظیم الهی و موردتاکید قرآن مجید بوده و بنایش توسط امام راحل پایه گذاری شده و از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است، بهره مند باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است

نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است