مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:552023-07-30اقتصادي

افزایش زمان تازه خوری بلک بری با روش محققان ایرانی


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید نهال های خانواده بری ها توانستند زمان تازه خوری بلک بری را تا 6 ماه افزایش دهند، ضمن آنکه اقدام به کشت گورجی بری در یزد کرده اند.

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید نهال های خانواده "بری"ها توانستند زمان تازه خوری بلک بری را تا 6 ماه افزایش دهند، ضمن آنکه اقدام به کشت "گورجی بری" در یزد کرده اند.

رضا احمدیان، مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: ما در زمینه تولید و تکثیر نهال های بری از طریق کشت بافت متمرکز هستیم.

این نهال ها را بعد از مدتی نگهداری در گلخانه به دست کشاورزان می رسانیم.

وی این نهال ها شامل خانواده بری ها از جمله بلک بری، رَزبری، بلوبری، کرن بری، گورجی بری دانست و اظهار کرد: بلک بری همان تمشک است، ولی تمشک رویش یافته در ایران ریز و خاردار است، ضمن آنکه باردهی آنها کم است؛ اما باردهی نهال های تولید شده در این شرکت 10 تا 20 برابر سایر نهال ها است.

احمدیان، درشت و شیرین بودن میوه را از دیگر ویژگی های نهال های تولید شده در این شرکت نام برد و یادآور شد: همچنین بوته های تولید شده با این روش بدون خار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دانش بنیانی این شرکت به دلیل تولید نهال بلک بری احراز شده است، خاطر نشان کرد: نوآوری ما در این طرح ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش زمان تازه خوری بلک بری با روش محققان ایرانی

افزایش زمان تازه خوری بلک بری با روش محققان ایرانی