مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-27سياسي

امام حسین(ع) به انسان ها نگاه برابر داشت


عضو هیئت علمی گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه شجاعتی که با خرد، ایمان و عقیده همراه باشد مبتنی بر بصیرت و آگاهی است، گفت: - اباعبدالله در مسیر نهضت خود به طورکامل حقوق همه انسان ها و نژادها را رعایت می کرد و هیچ امتیاز نژادی برای دسته ای از مردم قائل نمی شد و همه را برابر می دانست.

اصغر منتظرالقائم، در گفت وگو با ایسنا و با اشاره به اهمیتی که امام حسین(ع) برای کرامت انسانی قائل بود، گفت: امام حسین(ع) مانند جد بزرگوار خود حضرت رسول اکرم(ص) و پدرشان امام علی(ع)، برای همه انسان ها به عنوان خلیفه الله ارزش قائل بودند و حقوق آنان را محترم می شمردند؛ لذا همه انسان ها زمینه خلیفه اللهی را دارند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

او افزود: حضرت اباعبدالله در کربلا و در مسیری که از مکه به کوفه می آمدند حتی با کسانی که موالی و یا خدمتکار آن حضرت بودند نیز رفتار انسانی داشتند.

حضرت هیچ وقت نسبت به این افراد تحکم نمی کردند، حقوق آن ها را نیز به رسمیت می شناختند، با آن ها به عنوان یک انسان آزاد برخورد می کردند و نسبت به آن ها محبت زیادی نشان می دادند.

برای مثال وقتی صبح روز عاشورا یکی از موالیان و دوستداران آن حضرت که ترک زبان بود به شهادت رسید، امام خودشان را قبل از شهادت او به بالای سرِ این فرد رساندند و او در آن لحظات پایانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسین(ع) به انسان ها نگاه برابر داشت

امام حسین(ع) به انسان ها نگاه برابر داشت