مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:322023-08-16اقتصادي

همه مردم مکلف به خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان شدند


علاوه بر تمامی مالکان، مستأجران نیز مکلف به ثبت اطلاعات محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،خوداظهاری مردم در سامانه ملی املاک و اسکان در روزهای اخیر سرعت قابل توجهی گرفته و استقبال مردم از این سامانه حیاتی برای بازار مسکن کشور شدت گرفته است.

در این راستا به منظور بررسی آخرین شرایط سامانه و نحوه خود اظهاری به سراغ حسین عبداللهی کارشناس مسکن رفتیم تا پیرامون این مسئله با وی به گفت وگو بنشینیم.

مشروح این گفتگو به شرح ذیل است: *تمامی مالکان، مستأجران نیز مکلف به ثبت اطلاعات محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان فارس: وظیفه قانونی راه اندازی سامانه املاک به عهده کدام دستگاه است؟ عبداللهی: طبق ماده 54 مکرر و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، وزارت راه و شهرسازی موظف به راه اندازی ثبت کنند.

فارس: آیا مستأجران هم باید در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند؟ عبداللهی: در کنار تمامی مالکان، مستأجران نیز مکلف به ثبت اطلاعات محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان هستند.

در واقع طبق قانون کلیه مالکان و سرپرستان خانوارهای تک نفره و بیشتر مکلفند اقامتگاه اصلی خانوار را (یک واحد ملکی یا استیجاری یا رایگان) ، در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه مردم مکلف به خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان شدند

همه مردم مکلف به خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان شدند