مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-30سياسي

لزوم اصلاح کمیسون ماده صد/ پروانه ساخت گرفتار در اطاله است


در حوزه صدور پروانه ساخت شاهد اطاله هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رییس دیوان عدالت اداری در نشست مشترک مدیران و قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری های کلانشهرهای ایران با بیان اینکه روز گذشته بررسی اجمالی از شهرداری ها صورت گرفته است گفت: الزام به صدور پروانه از مصادیق بارز تبصره 4 ماده 16 است و باید این موضوع از کانال شهرداری ها طی شود اما در این حوزه شاهد اطاله هستیم.

وی ادامه داد: با ارائه راهکارهای میانبر بسیاری از شکایت ها کاهش می یابد و دیگر شهروندان به دیوان مراجعه نخواهد کرد زیرا حرکت در چرخه دادرسی دارای هزینه های مادی و معنوی است.

مظفری اظهار کرد: باید بررسی شود که دلایل عدم صدور پروانه ها چه بوده است و آسیب شناسی ها انجام شود تا مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شوند.

رییس دیوان عدالت اداری درباره ابطال پرونده ها گفت: نتیجه آرایی که به نفع افراد در حوزه صدور پروانه مطرح می شود خسارات زیادی را بار می آورد زیرا عدم رعایت ضوابط صدور پروانه منجر به شکایت می شود.

مظفری گفت: هرچه صدور پروانه زودتر رخ دهد عمل ما مطلوب تر خواهد بود و باید در حداکثر مدت 3 ماه پروانه صادر پذیرش شود و به معنی دیگر هر زمان که فرد درخواست داد باید پرونده برای او تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اصلاح کمیسون ماده صد/ پروانه ساخت گرفتار در اطاله است

لزوم اصلاح کمیسون ماده صد/ پروانه ساخت گرفتار در اطاله است