مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 07:452023-07-23اقتصادي

قلعه هزاردر آبدانان مرمت و ساماندهی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و سامان دهی قلعه «هزار در» واقع در شهرستان آبدانان خبر داد.

- ایسنا/ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و سامان دهی قلعه هزار در واقع در شهرستان آبدانان خبر داد.

فرزاد شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات حفاظت، مرمت و استحکام بخشی بنای تاریخی هزاردر آبدانان با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی به مبلغ 700 میلیون ریال، در شهرستان آبدانان تمام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات پس از موافقت و تصویب اعضای شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد، تاکید کرد: قلعه هزار درب یکی از آثار تاریخی مهم این شهرستان است و قدمت آن با توجه به مصالح به کار رفته در آن، از جمله سنگ و گچ به دوره ساسانی برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قلعه باستانی هزاردر از 1400 سال پیش و در عصر ساسانی موجود بوده و از شاخصه های معماری این بنا می توان به داشتن دالان های بلند، اتاق های کوچک اطراف دالان ها، بادگیر و نورگیر برای خنک کردن قلعه و راهرو های متعدد اشاره کرد و داشتن درب و پنجره و طاقچه های فراوان در فرهنگ عام، نام هزادر را برای آن شایسته ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه هزاردر آبدانان مرمت و ساماندهی شد

قلعه هزاردر آبدانان مرمت و ساماندهی شد