مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 19:452023-07-23سياسي

رفتار اصلاح طلبان در پذیرش قانون اساسی دوگانه است


دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: نامزد اصلاح طلبان در دوره های مختلف از دل قانون و شورای نگهبان بیرون آمده و عملا آن را پذیرفته اند اما در پذیرش لفظی، - کج اندیشی دارند ولجاجت می کنند.

به گزابرش خبرگزاری مهر ، در دومین نشست فصلی سال جاری خانه احزاب که در تالار وزارت کشور و با حضور بیش از 73 حزب ملی و استانی برگزار شد، مجتبی شاکری با اشاره به تفاسیر گوناگونی که درباره صحت و سقم مردمی بودن ماهیت حاکمیت در کشور ما توسط برخی احزاب صورت می گیرد، گفت: رأی مردم به نظام، قانون اساسی، حضور در ده ها انتخابات گذشته تا امروز، ملاک قابل اعتماد برای پشتیبانی مردم از نظام است.

در حالی که با چنین ملاک هیچ یک از احزاب در تشکیل و اعلام مواضع خود مکانیزمی برای تأیید و رأی مردم ندارند، بلکه احزاب متشکل از اقلیتی خودخواسته و نه مردم خواسته است که عده ای با هویت فکری مشترک گرد هم آمده اند و با تولید محتواهای مورد تأیید مردم و قانون، هویتی برای جذب آرا مردم در انتخابات پیدا می کنند.

وی ادامه داد: ملاک مردمی بودن حاکمیت این است که آیا بر سر عهدی که با مردم بسته، مانده و بر اساس آن عمل می کند یا نه؟ احزاب هم در چارچوب قانون عهدی با مردم دارند که اگر به آن عمل کنند، می توانند ادعا کنند مردمی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتار اصلاح طلبان در پذیرش قانون اساسی دوگانه است

رفتار اصلاح طلبان در پذیرش قانون اساسی دوگانه است