مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 08:362023-08-02اقتصادي

4500 هکتار از اراضی پل دختر چشم به راه ایستگاه های پمپاژ


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پل دختر، اکبر مهری شامگاه سه شنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: در صورت تکمیل و بهره برداری از پمپاژ های دشت جایدر، واشیان و چم مهر، میزان تولیدات کشاورزی افزایش، اشتغال پایدار ایجاد و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می شود.

وی افزود: فعالیت های کشاورزی پل دختر با بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ احیا، چهره کشاورزی شهرستان دگرگون و میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی در منطقه ارتقا می یابد.

رییس اداره منابع آب پل دختر اظهار داشت: در حال حاضر از 54 هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان پل دختر، 20 درصد آبی و مابقی دیم می باشند که با بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ بخش زیادی از آن به آبی تبدیل می شود.

وی به طرح انتقال آب دشت جایدر شامل ایستگاه پمپاژ ،شبکه آبیاری و زه کشی اشاره کرد و افزود: این دشت به مساحت یک هزار و 960 هکتار با تخصیص آب یک هزار و 950 لیتر بر ثانیه معادل 18 میلیون متر مکعب دارای یک ایستگاه پمپاژ مرکزی و پنج ایستگاه پمپاژ ثانویه است.

مهری یادآورشد: شبکه آبیاری ناحیه یک دشت جایدر حدود 270 هکتار و طول 14 هزار متر است که خطوط اصلی و نیمه اصلی ناحیه 2 نیز به طول 12 هزار متر اجرا شده و باقی مانده این خطوط به طول 2هزار متر در حال اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4500 هکتار از اراضی پل دختر چشم به راه ایستگاه های پمپاژ

4500 هکتار از اراضی پل دختر چشم به راه ایستگاه های پمپاژ