مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 18:352023-08-16اقتصادي

مرمت کاروان سرای تاریخی شاه عباس در نیر به پایان رسید


همزمان با دور سوم سفر شهرستانی سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل به شهرستان نیر ، بهره برداری از پروژه مرمت کاروان سرای تاریخی شاه عباس در این شهرستان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در جریان سفر به شهرستان نیر در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی در این شهرستان اظهار کرد: مرمت و احیای این بنای تاریخی اقدام ارزشمندی است که در ادامه نیز باید با واگذاری این کاروانسرا به بخش خصوصی و همچنین ایجاد تاسیسات در اطراف آن بهره برداری موثری از بنا انجام شود.

او تاکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای شاه عباسی نیر در بین مجموعه کاروانسراهای کشور برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو می تواند به شناخته شدن این بناها و رونق مجدد آنها پس از قرن ها منجر شود و لازم است که مجموعه میراث فرهنگی در مورد تعیین کاربری و واگذاری آن اقدامات لازم و مناسبی را انجام دهد.

    بازسازی کاروانسرای شاه عباس نیر با اعتباری بالغ بر 550 میلیون تومان حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: در سال های 1401 و 1402 بیش از 550 میلیون تومان برای بازسازی و احیا کاروانسرای شاه عباسی نیر هزینه شده است و اکنون این بنا از نظر سازه ای به صورت کامل مرمت شده و آماده بهره برداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت کاروان سرای تاریخی شاه عباس در نیر به پایان رسید

مرمت کاروان سرای تاریخی شاه عباس در نیر به پایان رسید