مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-12پزشكي

استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای درمان کودکان فلج مغزی در مشهد


جداسازی سلول های بنیادی بند ناف و فرایند خالص سازی و تزریق آن به نخاع کودکان دارای فلج مغزی و بررسی میزان اثربخشی آن در کمک و بهبود درمان، توسط محققان و دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسید و در حال حاضر به عنوان یک فرایند درمانی در بیمارستان .

- ایسنا/خراسان رضوی جداسازی سلول های بنیادی بند ناف و فرایند خالص سازی و تزریق آن به نخاع کودکان دارای فلج مغزی و بررسی میزان اثربخشی آن در کمک و بهبود درمان، توسط محققان و دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسید و در حال حاضر به عنوان یک فرایند درمانی در بیمارستان های مشهد مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر احمد شاه فرهت، رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پروژه بزرگ تحقیقاتی تزریق سلول های بنیادی به نخاع کودکان دارای فلج مغزی دارای مسیرهای سخت و بیش از 10 سال به طول انجامید، اظهار کرد: در این مسیر اساتید و محققان زحمتکش گروه های مختلف با همدیگر همکاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سلول های مغزی برخی از نوزادان در دوران جنینی و یا بدو تولد تخریب می شود و چون باز تولید سلول های مغزی وجود ندارد، این کودکان فلج می شوند تصریح کرد: فلج مغزی مشکلاتی نظیر عدم تکلم صحیح، عدم یادگیری دقیق و گاها عدم تحرک را برای کودک به همراه دارد و علاوه بر آن مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای درمان کودکان فلج مغزی در مشهد

استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای درمان کودکان فلج مغزی در مشهد