مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 20:502023-08-16اقتصادي

بیش از 3 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شده است


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، سه هزار و 300 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شد.

- ایسنا/کردستان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، سه هزار و 300 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شد.

بختیار خلیقی امروز (25مرداد) در شانزدهمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن هزینه ای است که معادن باید طبق قانون به دولت پرداخت کنند، اظهار کرد: از سال 1392 تاکنون بیشترین میزان وصول حقوق دولتی استان مربوط به سال گذشته و با 13 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد حقوق دولتی معادن باید صرف فعالیت های عمرانی در روستاها و شهرهای اطراف معادن شود، افزود: امید می رود امسال شاهد بازگشت 15 درصد حقوق دولتی وصول شده به داخل استان باشیم که این مهم مستلزم همت مسئولان ذیربط در این حوزه است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه 356 پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است، بیان کرد: میزان اشتغال واقعی این معادن پنج هزار و 88 نفر و اشتغال اسمی آنها چهار هزار و 132 نفر است.

خلیقی یادآور شد: از مجموع معادن استان در حال حاضر 186 معدن فعال، پنج معدن در حال تجهیز و 165 معدن هم غیرفعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شده است

بیش از 3 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شده است