مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-14سياسي

آیت الله کعبی: مردم در حقوق اساسی غربی بعد از انتخابات تماشاچی قدرت هستند


عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در حقوق اساسی غربی مردم بعد از رأی، تماشاچی قدرت هستند اما در حقوق عمومی و حقوق اساسی اسلامی، مردم بعد از رأی نقش مشورتی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله کعبی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران گفت: برپایی و استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک فرصت تاریخی برای رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی و تبدیل آن به نظام حقوقی کنشگر در عرصه داخلی و بین المللی است؛ به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از فقه اهل بیت (علیه السلام) است و همچنین بسیاری از اصول این قانون که مبتنی بر قواعد حقوق عمومی در اسلام است، نیاز به تدقیق دارد و باید در این بستر در صدد رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی باشیم.

عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با بیان ابتناء نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری اسلامی، دو عنصر اقامه دین و قیام و حضور رأی و رشد مردم در صحنه اداره کشور را دو عنصر پایه ای دانسته اند که می تواند در دستور کار انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران قرار گیرد.

آیت الله کعبی با اشاره به الزامات اقامه دین در دنیای معاصر، اقامه دین در عصر جدید را هم سهل و هم ممتنع قلمداد کردند و افزودند: اقامه دین سهل است چون ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله کعبی: مردم در حقوق اساسی غربی بعد از انتخابات تماشاچی قدرت هستند

آیت الله کعبی: مردم در حقوق اساسی غربی بعد از انتخابات تماشاچی قدرت هستند