مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-06پزشكي

عاملی ناشناخته که به لکنت زبان و حواس پرتی در کودکان منجر می شود


بسیاری از مردم در برخورد با این دسته از کودکان فکر می کنند که کودک خنگ، سربه هوا یا بی دقت است در حالی که نوعی اختلال ژنتیکی این کودکان را با محدودیت در ادراک و یادگیری مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی قدمی، پیش از این در چند گزارش به این موضوع اشاره کردیم که بسیاری از کودک آزاری ها به دلیل غفلت خانواده و بی توجهی به کودک روی می دهد.

یکی از کودک آزاری هایی که بسیار شاهد آن هستیم و معمولاً به دلیل عدم آشنایی خانواده ها و اطرافیان اتفاق می افتد؛ در زمانی است که کودکان به امراضی مبتلا می شوند.

یکی از این بیماری ها که بیش از ظاهر در عمل برای کودک خصوصاً در سنین پایین بسیار آزاردهنده است؛ بیماری و اختلال سندروم ایکس شکننده است.

سندروم ایکس شکننده ناشناخته بوده و در جامعه ما کمتر به آن توجه شده است زمانی که والدین کودک با این اختلال مواجه می شوند به آن بی توجهی می کنند یا در نهایت گمان می کنند که کودک مبتلا به اوتیسم شده است.

سندروم ایکس به این دلیل شکننده نامیده شده است که به طور پیاپی تغییر حالت می دهد و از سوی دیگر با تولید ناکافی نوعی از پروتیین، سیستم عصبی بدن نیز بسیار آسیب پذیر است.

بر اساس آمارهای جهانی از هر 4 هزار پسر به طور تقریبی یک پسر و از هر 8 هزار دختر یک دختر به سندروم ایکس شکننده مبتلا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاملی ناشناخته که به لکنت زبان و حواس پرتی در کودکان منجر می شود

عاملی ناشناخته که به لکنت زبان و حواس پرتی در کودکان منجر می شود