مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-15اقتصادي

پیش بینی تولید 16 درصد نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت در البرز


با توجه به اینکه بیش از 90 درصد حریق هایی که در عرصه های طبیعی اتفاق می افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می شود نکات ایمنی را در زمان هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل ها هستند رعایت کنند.

- پیش بینی تولید 16 درصد نهال طرح "کاشت یک میلیارد درخت" در البرز ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد حریق هایی که در عرصه های طبیعی اتفاق می افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می شود نکات ایمنی را در زمان هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل ها هستند رعایت کنند.

اصغر بیات در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در حال اجرا است، اظهار کرد: بنا است 16 درصد این نهال ها در البرز تولید و کاشته شود.

وی ادامه داد: نهال هایی که بر اساس این طرح کاشته می شوند اغلب بومی، سازگار با شرایط اقلیمی استان و مقام به کم آبی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح چهار ساله است و از آذرماه سال قبل آغاز و تا سال 1405 ادامه دارد، گفت: از پاییز سال گذشته عملیات تولید نهال در نهالستان بزرگ کرج در قالب این طرح آغاز شده و بذر بیش از 50 گونه جنگلی فضای سبزی و زراعت چوب متناسب با شرایط اقلیمی استان تهیه و کشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 16 درصد نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت در البرز

پیش بینی تولید 16 درصد نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت در البرز