مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 22:302023-08-20سياسي

17 گور باستانی در محوطه ایزگام رامسر کشف شد


سرپرست هیئت باستان شناسی محوطه باستانی ایزگام دشت رامسر از کشف و شناسایی 17 گور متعلق به عصر مفرغ میانی و دوره آهن در این منطقه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا خلعتبری گفت: دومین فصل کاوش محوطه باستانی ایزگام دشت شهرستان رامسر به کشف و شناسایی 17 گور متعلق به عصر مفرغ میانی و دوره آهن منجر شد.

وی افزود: آغاز فصل کاوش این محوطه باستانی بی بدیل در غرب مازندران در سال 1396 آغاز شده بود که کشف آثاری از عصر مفرغ میانی، دوره آهن، دوره تاریخی و اسلامی را در پی داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی افزود: نتایج فصل نخست کاوش این محوطه باستانی در قالب کتابی با عنوان رامسر در بستر تاریخ توسط نگارنده چاپ و منتشر و با اقبال فراوانی از سوی جوامع فرهنگی شهرستان رامسر روبرو شد.

وی اظهار کرد: دومین فصل کاوش این محوطه باستانی با توجه به اهمیت موضوع پس از یک وقفه 6 ساله به دلایل مختلف از جمله بروز و رواج ویروس کرونا در سال جاری پی گرفته شد.

خلعتبری گفت: تاکنون هیئت اعزامی توانسته با شناسایی بخش های مختلف این گورستان باستانی از نظر دوره ای، هفده گور ازنوع قبور کلان سنگی، چهارچینه سنگی، دلمن و … متعلق به عصر مفرغ میانی (1600-2000 ق.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 گور باستانی در محوطه ایزگام رامسر کشف شد

17 گور باستانی در محوطه ایزگام رامسر کشف شد