مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 19:002023-07-26سياسي

واقعه عاشورا نیاز به تبیین و روشنگری دارد


محرم فقط سینه زنی و عزاداری و روضه و گریه نیست بلکه در ایام محرم باید حادثه تلخ کربلا مخصوصاً برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد پردل در جمع مردم روستای چهل زرعی عرب اظهار داشت: علت به وجود آمدن حادثه تلخ و جان سوز کربلا عدم توجه به دو واجب فراموش شده، امر به معروف و نهی از منکر، است که ریشه در فراموش کردن واقعه غدیر داشت.

امام جمعه بخش شبانکاره افزود: اگر حادثه غدیر تبیین و تبلیغ و روشنگری می شد امیر المومنین علی علیه السلام را مجبور به خانه نشینی آن هم نه یک سال و دو سال بلکه 25 سال نمی کردند و بعد از آن فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام را تنها نمی گذاشتند و شهید نمی کردند و سپس حادثه دلخراش، جانکاه و جانگداز و تلخ کربلا رخ نمی داد.

وی گفت: همه اینها ریشه در فراموش کردن 2 واجب بزرگ الهی، امر به معروف و نهی از منکر است.

پردل ابراز داشت: در واقع خود حضرت امام حسین (ع) هدف از قیام عاشورا را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر می داند و می فرماید: إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّهِ جَدِّی، اُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ اَسِیرَ بِسِیرَهِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طالِب ؛ (من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم به پا خواستم، می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعه عاشورا نیاز به تبیین و روشنگری دارد

واقعه عاشورا نیاز به تبیین و روشنگری دارد