مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-17سياسي

انتخاب کاشان، شهر جهانی نساجی سنتی


ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی در فهرست میراث جهانی یونسکو، دریافت 87 نشان ملی و جهانی توسط هنرمندان رشته های زری بافی، مخمل بافی، شعربافی، - ایسنا/اصفهان ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی در فهرست میراث جهانی یونسکو، دریافت 87 نشان ملی و جهانی توسط هنرمندان رشته های زری بافی، مخمل بافی، شعربافی، زیلوبافی و سفال گری، کاشان را در حوزه منسوجات سنتی به شهری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

محمد شریف زارعی، فرماندار شهرستان کاشان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کاشان که در سال 1397 در شورای ملی صنایع دستی به عنوان شهر ملی نساجی انتخاب شده بود، امسال با نظر شورای جهانی نساجی به عنوان شهر جهانی شد نساجی سنتی به ثبت رسید.

وی افزود: پس از دو مرحله دیدارِ رییس و اعضای شورای جهانی صنایع دستی از کاشان، گزارش پرونده ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی برای متخصصان این حوزه در آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا ارسال شد و پس از طی این روند، سند کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی صادر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس منابع مکتوب، در سده یازدهم هجری قمری، 8 هزار کارگاه بافندگی و 250 کارگاه ابریشم بافی در کاشان فعال بوده است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان گفت: بنا به پژوهش های صورت گرفته، بافت منسوجات سنتی منطقه فرهنگی کاشان منحصر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب کاشان، شهر جهانی نساجی سنتی

انتخاب کاشان، شهر جهانی نساجی سنتی