مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 22:052023-08-21بين الملل

میراث استعمار برای آفریقا؛چراپای استعمارگران به قاره سیاه باز شد؟


منابع و ذخایر عظیم، قاره آفریقا را هدف استعمارگران غربی قرار داده است تا در قالب های استعمار کهنه و نو، غیرانسانی ترین میراث همچون غارت، کشتار و نسل کشی را برای این جوامع برجای بگذارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: واژه استعمار و استثمار به قاره آفریقا پیوند خورده است، از آن جهت که قرن ها استعمارگران زیادی همچون فرانسه، انگلستان، ایتالیا، آلمان، پرتغال، بلژیک و اسپانیا در این قاره به غارت و چپاول ثروت کشورهای مختلف آن پرداخته اند.

قبل از اینکه موضوعاتی همچون استعمار و میراث شوم آن بررسی شود، این پرسش های مهم به ذهن می رسد که به راستی چرا کشورهای غربی از قرن چهاردهم به بعد این قاره را هدف گذاری کردند و روند استعماری تا کنون ادامه دارد؟ مگر این کشورهای فقیر آفریقایی چه ظرفیت ها و منابعی دارند که بلای جان آنها شده است؟ منابع و معادن آفریقا، بلای جان بازیگران قاره نخستین کشورهای استعمارگر غربی که در قاره آفریقا مستقر شدند به طور عمده به تجارت علاقه داشتند.

پنبه از کشورهای مصر، سودان و چاد؛ قهوه از آنگولا، اتیوپی، کامرون و اوگاندا؛ کاکائو از غنا، کامرون و توگو؛ الماس از سیرالئون و آفریقای جنوبی؛ مس از زامبیا؛ لاستیک از غنا؛ گونه های حیوانی از سومالی و بورکینافاسو و در سال های بعد عاج، ادویه جات، ترشی جات و روغن نخل به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث استعمار برای آفریقا؛چراپای استعمارگران به قاره سیاه باز شد؟

میراث استعمار برای آفریقا؛چراپای استعمارگران به قاره سیاه باز شد؟