مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-08بين الملل

کودتا در نیجر؛ از انتخاب نخست وزیر جدید تا آمادگی برای مذاکره با «اکوواس»


در حالی که رهبران شورای نظامی در نیجر نخست وزیر جدید منصوب کرده اند و آمریکا از جزییات دیدار «دشوار» فرستاده خود با برخی از اعضای این شورا گزارش می دهد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، 27 جولای گذشته بود که گروهی از فرماندهان نظامی کشور نیجر تحت عنوان شورای ملی حفاظت از میهن ، در پخش زنده شبکه تلویزیون ملی (ORTN) اعلام کردند با کودتا قدرت را در دست گرفته اند.

این گروه اعلام کرد: در واکنش به تداوم تنش مستمر اوضاع امنیتی در نیجر و همچنین وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی دست به کودتا زده است و رییس جمهور را برکنار و پارلمان را منحل کرده است و قانون اساسی به دلیل بدتر شدن وضعیت امنیتی و بحران اجتماعی و اقتصادی کشور، تعلیق می شود .

تمامی تلاشهای میانجیگرانه برای مذاکره با رهبران کودتا برای پایان دادن به بحران ایجاد شده و آزادی رییس جمهور بازوم تا به این لحظه بی فایده بوده و ژنرال عبدالرحمن چیانی همچنان خود را رهبر جدید این کشور می داند و نخست وزیر جدیدی را برای کشور انتخاب کرده است.

به همین دلیل وضعیت کنونی این کشور آفریقایی نگرانی هایی را در مورد آینده آن و منطقه ایجاد کرده است.

هرچند که نخست وزیر برکناری نیجر، شب گذشته اعلام کرد که کودتاچیان برای گفت وگو با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اعلام آمادگی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا در نیجر؛ از انتخاب نخست وزیر جدید تا آمادگی برای مذاکره با «اکوواس»

کودتا در نیجر؛ از انتخاب نخست وزیر جدید تا آمادگی برای مذاکره با «اکوواس»