مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-01پزشكي

هشدار بروز قارچ در ناخن کاشت شده


دکترای تخصصی قارچ شناسی و فلوشیپ آزمایشگاه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: علل فیزیولوژیک یا بیماری های ژنتیکی یا عفونی می تواند منجر به تغییر رنگ و یا شکل ناخن ها شود ولی بین 30 تا 50 درصد تغییر شکل ناخن دست و پا به دلیل ابتلا به عفونت قارچی .

- دکترای تخصصی قارچ شناسی و فلوشیپ آزمایشگاه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: علل فیزیولوژیک یا بیماری های ژنتیکی یا عفونی می تواند منجر به تغییر رنگ و یا شکل ناخن ها شود ولی بین 30 تا 50 درصد تغییر شکل ناخن دست و پا به دلیل ابتلا به عفونت قارچی است که این موارد در افرادی که ناخن کاشت دارند به مراتب بیشتر دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر انصاری با اشاره به اینکه یکی از دسته های مهم ایجاد کننده بیماری های عفونی قارچ ها هستند، اظهار کرد: قارچ ها به صورت میکروسکوپی در محیط و یا در سطح بدن وجود دارند.

وی افزود: از لحاظ ساختاری و بیماری زایی قارچ ها به دو گروه تک سلولی یا مخمرها و پرسلولی یا کپکی تقسیم می شوند.

او با اشاره به اینکه بخش عمده ای از عفونت ها و ناهنجاری ناخن ها مربوط به عفونت های قارچی است، خاطرنشان کرد: این عفونت ها توسط هر دو گروه قارچ های مخمری و کپکی ایجاد می شود که معمولا این عفونت های قارچی ناخن های دست و پا را درگیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار بروز قارچ در ناخن کاشت شده

هشدار بروز قارچ در ناخن کاشت شده