مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-16بين الملل

نشست رهبران نظامی اکواس برای مداخله در نیجر


رهبران نظامی «اکواس» درصدد هستند در جریان نشست دو روزه ای در پایتخت غنا در خصوص مداخله احتمالی برای حل تحولات اخیر در نیجر گفت وگو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رهبران نظامی جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) در صدد هستند در جریان نشست 17 و 18 آگوست (26 و 27 مرداد ماه) خود در غنا در خصوص مداخله احتمالی برای حل کودتا در نیجر بحث و گفت وگو کنند.

شبکه یورونیوز گزارش کرد، محمد بازوم رییس جمهور نیجر به همراه همسر و پسرش از 26 ژوییه (چهارم مرداد ماه) پس از آن که در کودتای گارد ریاست جمهوری از قدرت خلع شد، در بازداشت خانگی به سر می برد.

بر اساس این گزارش، اکوواس تحت حمایت فرانسه و ایالات متحده اعلام کرده است که رهبران شورای نظامی نیجر می بایست هرچه سریع تر مجدداً بازوم را به قدرت بازگردانند.

طبق گفته منابع نظامی منطقه ای و منبعی در اکوواس، نشست غنا در ابتدا قرار بود 12 آگوست (21 مرداد ماه) برگزار شود که به تعویق افتاد و هم اکنون قرار است 17 و 18 آگوست در آکرا پایتخت غنا برگزار شود.

نشست اکواس یک هفته پس از تصمیم این سازمان برای استقرار نیروهای آماده باش برای بازگرداندن بازوم به قدرت برگزار می شود.

نشست اکوواس در غنا در حالی برگزار می شود که وزارت دفاع نیجر اعلام کرد که 17 سرباز نیجر در حمله گروههای افراطی در نزدیکی مرز مالی کشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست رهبران نظامی اکواس برای مداخله در نیجر

نشست رهبران نظامی اکواس برای مداخله در نیجر