مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 11:552023-08-08بين الملل

واشنگتن: درهای مذاکره برای حل مسئله نیجر را باز نگاه داشتیم


معاون وزیر خارجه آمریکا در دیار با شورای نظامی نیجر گفت که آمریکا به دنبال باز نگاه داشتن درهای دیپلماسی برای حل مسئله این کشور آفریقایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویکتوریا نولاند معاون موقت وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در سفر به نیجر با برخی از اعضای شورای نظامی این کشور دیدار کرد.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، نولاند در خصوص سفر به نیجر و گفت وگو با شورای نظامی این کشور آفریقایی گفت که برای بیش از دو ساعت، با ژنرال موسی سلائو بارمو رییس جدید ستاد مشترک ارتش نیجر و سه سرهنگ گفت وگو کرده که این گفت وگو بسیار صریح و در مواقعی بسیار دشوار بوده است .

نولاند عالی رتبه ترین مقام آمریکایی محسوب می شود که با اعضای شورای نظامی نیجر دیدار کرده است.

سفر وی به نیامی پایتخت نیجر، به درخواست آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درست کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که گارد ریاست جمهوری نیجر، قدرت را به دست گرفت.

دیدار نولاند با شورای نظامی نیجر همچنین یک روز پس از ضرب الاجل جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) (ECOWAS) برای شورای نظامی نیجر برای انتصاب دوباره محمد بازوم به ریاست جمهوری یا مواجهه با مداخله نظامی این کشورها صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: درهای مذاکره برای حل مسئله نیجر را باز نگاه داشتیم

واشنگتن: درهای مذاکره برای حل مسئله نیجر را باز نگاه داشتیم