مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:152023-08-01اقتصادي

سالانه 100 هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام تولید سالانه 100 هزار تن گوشت مرغ در کردستان، گفت: این رقم دو برابر میزان مصرف استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری در یکصد و نود و نهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمام شهرستان های استان به غیر از دیواندره و سروآباد کشتارگاه مرغ دارند، اظهار کرد: شهرستان دیواندره سالانه ظرفیت تولید 7 هزار تن گوشت مرغ دارد.

اسکندری میزان تولید گوشت مرغ در استان را دو برابر میزان مصرف اعلام کرد و افزود: در مدت اخیر تنشی در بازار مرغ ایجاد شد که امیدواریم تا هفته آینده به ثبات برسد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در استان کردستان 100 هزار تن است، افزود: برنامه و سیاست سازمان جهاد کشاورزی این است که مرغ به صورت کشتار روز از استان خارج شود و ارزش افزوده آن برای استان و واحدهای تولیدی استان باشد.

اسکندری تاکید کرد: در حال حاضر مرغ زنده از استان کردستان برای 6 استان دیگر صادر می شود و چون در این زمینه توانایی و ظرفیت مورد نیاز را داریم لذا اولویت این است که فرآوری آن در استان صورت گیرد و ارزش افزوده و منابع آن برای خود استان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 100 هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می شود

سالانه 100 هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می شود