مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-08بين الملل

یمن خطاب به سازمان ملل: محاصره فرودگاه صنعاء ناعادلانه است


وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن خطاب به سازمان ملل تاکید کرد که محاصره عمدی و ناعادلانه فرودگاه صنعاء موجب وخامت اوضاع انسانی و چند برابر شدن رنج ملت یمن شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المسیره، عبد الوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که وخامت اوضاع انسانی در یمن ناشی از محاصره ناعادلانه و غیرقانونی فرودگاه بین المللی صنعاء توسط ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و مزدوران آن در عدن است.

الدره در نشستی با غالب مطلق، وزیر راه یمن و رکسانا یلنا بازرگان، رییس دفتر نماینده سازمان ملل در یمن که به بررسی رنج و مشکلات ملت یمن در نتیجه محاصره و تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی اختصاص داشت، بر ضرورت از سرگیری پروازهای فرودگاه صنعاء تاکید کرد.

وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد: تجاوز علیه یمن عمدا و به طور مستقیم رنج مردم یمن از جمله بیماران را بدون هیچ توجیهی با کاهش تعداد پروازها به تنها مقصد آن در اردن از شش به سه پرواز در هفته چند برابر کرده است وی از نماینده سازمان ملل نیز خواست بر طرف مقابل (ائتلاف سعودی) برای بازگرداندن شش پرواز فرودگاه صنعاء به منظور کاهش فشار فعلی بر شهروندان به ویژه بیماران و همچنین بازگشایی سریع و بدون تعلل سایر مقاصد فشار بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن خطاب به سازمان ملل: محاصره فرودگاه صنعاء ناعادلانه است

یمن خطاب به سازمان ملل: محاصره فرودگاه صنعاء ناعادلانه است