مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-24اقتصادي

استخراج 60 تن سنگ خام فیروزه از معدن شهرستان فیروزه


مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: استخراج سنگ فیروزه از معدن فیروزه با افزایش مجوز استخراج از 20 تن به 60 تن در سال افزایش یافته است.

- جواد خالقی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: همراه با افزایش طرح های اکتشافی در کانی های نمک، مس، کرومیت، گچ و سلستین با افزایش مجوز استخراج، استخراج سنگ فیروزه از 20 تن به 60 تن در سال رسیده است.

روند اشتغالزایی مثبت در معدن فیروزه مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اشتغالزایی در حوزه معدنی با روند مثبت همراه است، افزود: با تمهیدات صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزه نیمی از استخراج فیروزه به محصول نهایی و نیمه نهایی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید در بخش معا دن مس با تولید ورق مسی و مفتول می تواند زمینه توسعه شهرستان فیروزه در بخش صنعت سیم، کابل، قطعات برقی خودرو و الکتروموتورها باشد.

ظروف مسی مکمل صنعت فیروزه کوبی خالقی تشریح کرد: تولید ظروف مسی در صنایع دستی و گردشگری مکمل صنعت فیروزه کوبی همچنین ارزش افزوده از محل باطله های معدنی سنگ فیروزه است.

مسئول نمایندگی صمت فیروزه اضافه کرد: در بخش معدن فیروزه واحدهای جدیدی راه اندازی شده است که با جداسازی نرمه های فیروزه از باطله ها زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در روستای معدن را با حجم 10 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج 60 تن سنگ خام فیروزه از معدن شهرستان فیروزه

استخراج 60 تن سنگ خام فیروزه از معدن شهرستان فیروزه