مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:302023-08-22سياسي

منافذ رخنه و نفوذ در نظام سلامت باید مسدود شود


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح مهم ترین چالش های نظام سلامت و جامعه پزشکی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رییس زاده، در مراسم بزرگداشت روز پزشک، گفت: جامعه پزشکی امروز میراث دار افتخارات بزرگان نامدار تاریخ پزشکی ایران است و حوزه سلامت و پزشکی ما در چهار دهه اخیر پیشرفت های شگرفی را تجربه کرده است که آمار زبان گویای این پیشرفت ها است.

وی با مقایسه وضعیت پزشکی ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و امروز، افزود: در این چهل سال تعداد پزشکان ما از 13 هزار به 157 هزار رسیده، در همین مقطع زمانی تعداد داروسازان ما 15 برابر شده و تعداد دندانپزشکان از 2 هزار نفر به 45 هزار نفر رسیده است.

در موضوع تخصص وضعیت جالب تر است و تعداد متخصصین پزشکی ما که در سال 1362 پنج هزار نفر بود حالا به بالغ بر 50 هزار نفر رسیده است.

رییس زاده ادامه داد: در خصوص خانم های شاغل در حرف پزشکی هم باید بگویم تعداد فوق تخصص های پزشکی خانم در این فاصله از 3 نفر به 1600 نفر و تعداد متخصصین خانم از حدود 2 هزار نفر به 22 هزار نفر رسیده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به وضعیت رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب کشور به عنوان یک نمونه گفت: سازمان بهداشت جهانی برای حداقل نیاز به متخصص جراح مغز و اعصاب پیشنهاد 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافذ رخنه و نفوذ در نظام سلامت باید مسدود شود

منافذ رخنه و نفوذ در نظام سلامت باید مسدود شود