مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-09اقتصادي

آخرین وضعیت آب 18 سد مهم کشور/ وشمگیر خشک شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، 10 ماه و نیم از سال آبی جاری (ابتدای مهر 1401 تا آخر شهریور 1402) در حالی گذشت که این روز ها گرمای طاقت فرسا اکثر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده و همین امر بر تقاضا و رشد مصرف آب افزوده استامسال در حالی شعار روز جهانی .

- هم زمان با افزایش مصرف آب و کاهش 14 درصدی بارش ها، حجم آب 18 سد مهم تأمین کننده آب شرب و کشاورزی کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) تا 14 مرداد امسال کاهش 25 تا 75 درصد داشته و در این میان سد وشمگیر استان گلستان خشک شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، 10 ماه و نیم از سال آبی جاری (ابتدای مهر 1401 تا آخر شهریور 1402) در حالی گذشت که این روز ها گرمای طاقت فرسا اکثر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده و همین امر بر تقاضا و رشد مصرف آب افزوده استامسال در حالی شعار روز جهانی آب شتاب در تغییر برای حل بحران آب نام گذاری شده که گزارش های مختلف از گوشه وکنار کشورمان حاکی از آن است که تلاش برای سازگاری با کم آبی هنوز به نتیجه ای امیدوارکننده نرسیده و آمادگی لازم برای مقابله با تغییر اقلیم آن چنان که بایدوشاید فراهم نشده است.

به عنوان نمونه، شرکت آب و فاضلاب استان تهران از رسیدن میزان مصرف روزانه آب به بیش از سه میلیارد و 800 میلیون لیتر خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت آب 18 سد مهم کشور/ وشمگیر خشک شد

آخرین وضعیت آب 18 سد مهم کشور/ وشمگیر خشک شد