مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:562023-08-05اقتصادي

حوضه آبخیز «مُند» در اولویت رفع بحران قرار گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: حوضه آبخیز مُند واقع در استان بوشهر به مساحت تقریبی 838 هزار هکتار به عنوان حوضه آبخیز اولویت دار برای حل بحران ها در قالب مدیریت جامع حوضه های آبخیز در این استان انتخاب و سند راهبردی آن برای برنامه ریزی تهیه می شود.

وی با بیان اینکه حوضه بزرگ مُند 4 میلیون و 775 هزار هکتار وسعت دارد که چهار پنجم این وسعت در استان فارس و یک پنجم آن در استان بوشهر است، ادامه داد: حوضه مُند در استان بوشهر از 9 زیرحوضه مستقل در شهرستان های دشتستان، دشتی و جم شامل حوضه آبخیز دشت پلنگ، بوشکان، دهرود، جم، ریز، خورموج، باغان، چاهگاه و مُند تشکیل شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: مطالعه و ارائه سند راهبردی برای تمام حوحضه های زیرمجموعه حوضه سد مند باید انجام شود اما براساس بحرانی بودن حوضه ها اولویت بندی و برنامه اجرایی تعریف و ارائه می شود.

وی اعلام داشت: تلاش می شود در قالب طرح مدیریت جامع آبخیز بحران های مختلف از جمله جمعیت، خشکسالی، کشاورزی و محیط زیست، تهیه آب شیرین، تخریب اراضی کشاورزی، کمیت و کیفیت آب کشاورزی، خشک شدن تالاب ها، سیلاب، ریزگرد، فرسایش، رسوب، افت آب های زیرزمینی، احیای قنوات، بحث های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوضه آبخیز «مُند» در اولویت رفع بحران قرار گرفت

حوضه آبخیز «مُند» در اولویت رفع بحران قرار گرفت