مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:102023-07-24اقتصادي

60 درصد ساکنان لبنان در سایه اقتصاد دلارزده در تامین نیازهای خود عاجزند


در سایه اقتصاد دلارزده لبنان و 60 برابر شدن قیمت ارز از ابتدای بحران مالی این کشور، 60 درصد ساکنان لبنان در تامین نیازهای خود عاجزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی الاخبار در یادداشتی با عنوان 60 درصد ساکنان لبنان در تامین مایحتاج خود عاجزند ، آورده است: در نتیجه سقوط ارزش پوند لبنان، مردم لبنان بخش بزرگی از قدرت خرید خود را از دست داده اند و افزایش درآمدها هرگز متناسب با حجم زیان مالی آنها نبوده است.

بر اساس این یادداشت، از ابتدای بحران مالی لبنان حداقل دستمزد به صورت مرحله ای از 675 هزار لیره در ماه تا 9 میلیون لیره افزایش یافته و کمک هزینه حمل و نقل از 10 هزار لیره برای هر روز حضور در محل کار به 250 هزار لیره افزایش یافته است.

(بحران نقدینگی لبنان یک بحران مالی در جریان است که لبنان را تحت تأثیر قرار داده، بحرانی که در اوت 2019 کاملاً آشکار شد و با همه گیری کرونا در لبنان که در سال 2020 آغاز شد و انفجار بندر بیروت در سال 2020 هم تشدید شد ) به گزارش سایت قطره و به نقل ازالاخبار از ابتدای بحران مالی، حقوق و دستمزدها در لبنان چهار برابر افزایش یافت و دولت تصمیم گرفت آن را کمک اجتماعی و یارانه بنامد؛ اما عملاً همه اینها، افزایش سرسام آور تورم و کاهش قدرت خرید مردم را جبران نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد ساکنان لبنان در سایه اقتصاد دلارزده در تامین نیازهای خود عاجزند

60 درصد ساکنان لبنان در سایه اقتصاد دلارزده در تامین نیازهای خود عاجزند